Klantenservice
• Bestelproces
Ons bestelproces kent drie eenvoudige stappen:
Zodra u klaar bent om de artikelen uit uw winkelwagen te bestellen doorloopt u drie stappen:
- Stap 1: Het invullen van uw naam en adresgegevens
- Stap 2: Betalingswijze selecteren
- Stap 3: Bestelling controleren en vervolgens definitief bevestigen
Na ontvangst van de bestelling ontvangt u in uw mailbox een kopie van de bestelling.
Zodra wij uw bestelling aan u verzenden, ontvangt u wederom een bevestiging in uw mailbox. Tevens ontvangt u een track en tracé code als het pakketpost betreft, zodat u uw bestelling eenvoudig online kunt volgen.
• Moment van Leveren
De producten die je bestelt op onze website worden geleverd op het door jou opgegeven adres. Hierbij gelden de levermomenten van DHL. Dit betekent dat bestellingen overdag aangeleverd worden. Ben je niet thuis, dan vind je een formulier in de brievenbus met daarop het dichtstbijzijnde postkantoor waar het pakket dan kan worden opgehaald.
• Bezorging
Wanneer de bestelling en de betaling ontvangen is, wordt de bestelling in de regel de volgende dag verzonden (mits op voorraad). Tip: desgewenst kan je het product ook op je werkadres laten afleveren. S.v.p. in dat geval duidelijk ook de bedrijfsnaam vermelden en t.a.v. jouw naam.
Bij trage betalingswijzen of zeer grote vraag is het altijd mogelijk dat het product tijdelijk niet meer op voorraad is en er een "backorder" ontstaat. In dit geval bestaat er als consument - desgewenst - natuurlijk de mogelijkheid je order te annuleren waarna wij het volledige orderbedrag restitueren.
• Betaling
Je kunt op verschillende manieren betalen bij de Pleziervaartwinkel.nl.
1. Overboeking via iDeal. Wij rekenen hiervoor geen extra kosten.
Met iDEAL betalen Nederlandse consumenten hun aankopen op internet veilig en snel via hun eigen online bankomgeving. iDEAL is in Nederland de meest gebruikte online betaalmethode. Betalingen met iDeal zijn 100% gegarandeerd en kunnen niet eenzijdig worden teruggedraaid.
2. Via een overboeking betalen is veilig en makkelijk. Wij rekenen hiervoor geen extra kosten.
Maak het totaal bedrag van je bestelling over op de volgende rekening:
Rabobank rekening nr.: NL11RABO0141100907
t.n.v. Binnenvaartwinkel en onder vermelding van je ordernummer.
Voor klanten buiten Nederland:
BIC: RABONL2U
Zodra je betaling door ons ontvangen is wordt je bestelling verzonden.
3.Je betaalt via Bancontact/Mr Cash
Met Bancontact betalen Belgische consumenten met hun eigen bankkaart of Bancontact-App. Het is in België de meest gebruikte online betaalmethode. De betalingen zijn 100% gegarandeerd en kunnen niet eenzijdig worden teruggedraaid.
4. Je betaalt met creditcard. Wij rekenen hiervoor geen extra kosten.
VISA en MasterCard zijn wereldwijd de meest gebruikte creditcards. Hiermee kunnen consumenten van over de hele wereld online betalen in je webshop. Je zult verbaasd zijn hoeveel internationale consumenten jouw webshop weten te vinden als je de mogelijkheid biedt om met VISA en MasterCard te betalen.
5. Je betaald via PayPal. Wij rekenen hiervoor geen extra kosten.
PayPal laat je klanten heel eenvoudig met een e-mailadres en een wachtwoord afrekenen. De betalingen worden door PayPal ontvangen en direct uitbetaald op je eigen PayPal-rekening. Deze betaalmethode is beschikbaar in maar liefst 203 landen.
6. Je betaalt via Klarna. (Hiervoor rekenen wij €3,00 extra kosten incl BTW)
Klarna is Europees marktleider op het gebied van factuur gebaseerd betalen aan webshops. Klanten betalen achteraf en desgewenst gespreid aan Klarna. Zij hoeven daarbij geen vertrouwelijke informatie te verstrekken. Als webshop ontvang je de betalingen direct van Klarna. De betalingen zijn 100% gegarandeerd.
• Bezorgkosten
De kosten van de verzending en handeling binnen Nederland zijn € 6,05 incl BTW (€5,00 excl. btw), of gratis afhankelijk van het totale orderbedrag. De verzendkosten ziet u direct tijdens het afrekenen dus geen verrassingen achteraf. Voor bestellingen boven de €60,50 incl. btw (€50,00 excl. btw) worden geen bezorgkosten in rekening gebracht. Voor bestellingen buiten Nederland gelden alternatieve verzendkosten en deze treft u in het overzicht verzendkosten.
• Prijzen
Alle genoemde prijzen op deze website zijn inclusief BTW.
• Verzendingen volgen
Je kan zelf nagaan of je pakket is bezorgd met de door pleziervaartwinkel.nl aan jouw meegestuurde barcode van je bestelling. Via Track & Tracé kan je de bestelling volgen indien de order met pakketpost is verstuurd.
• Service / Garantie
Er geldt buiten de wettelijke garantie een garantie van 1 jaar op onze producten. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bij ondeskundig gebruik vervalt de garantie. De door ons aangeboden garantie doet niets af aan de wettelijk gestelde garantie waar u als consument recht op heeft. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke rechten van u als consument.
• Klachtenprocedure
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel.
• Retourneren en inzagetermijn
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. De retourzending is binnen deze termijn gratis voor klanten binnen Nederland en België. Retourneren is gratis als u gebruikmaakt van normale bezorgers (DHL & PostNL). U dient de bestelling eerste zelf te frankeren en krijgt dit bedrag bij terugbetaling van het aankoopbedrag van ons terug. Stuur de bestelling indien redelijkerwijs mogelijk- zo compleet en onbeschadigd mogelijk terug, dus inclusief aankoopbewijs, verpakking, handleiding, drivers, etc. U kunt het modelformulier voor herroeping onder aan de pagina downloaden en uitprinten. Deze kunt u ingevuld meesturen voor een snelle verwerking. Wanneer producten niet in volledig verkoopbare staat of beschadigd retour komen, kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Na het moment van herroepen heeft u 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
Wij zullen het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 werkdagen na de herroepingsmededeling op uw rekening terugstorten. Deze termijn is veelal sneller.
Indien u gebruik maakt van andere bezorgers - koeriers dan hierboven vermeld of zelf op eigen initiatief producten terugstuurt zijn de kosten van het terugsturen - retourneren voor uw eigen rekening , deze kosten worden niet door ons vergoed.
Formulier herroepingsrecht
• Producten die op aanvraag van de klant bedrukt of bestickerd zijn, of op speciale offerte voor de klant (B2B) geleverd zijn, vallen niet onder het herroepingsrecht.
Defecte producten worden RMA-procedure opgenomen, dit betekent dat ze eerst door Binnenvaartwinkel.nl worden getest. Vervolgens, indien er een defect wordt geconstateerd, teruggestuurd naar onze leverancier. Lever bij het defecte product altijd een duidelijke, uitgebreide en vooral eenduidige klachtomschrijving in. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Neem hiervoor contact op per email: info@binnenvaartwinkel.nl
Pleziervaartwinkel
Grotenoord 30-32
3341 LT HENDRIK IDO AMBACHT
Het is natuurlijk ook mogelijk om het product bij ons langs te brengen. Bel of stuur ons een email om hier een afspraak voor te maken.